Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

Aktywna Tablica SPE

Sprawozdanie z realizacji Programu Rządowego

„Aktywna Tablica SPE” w roku szkolnym 2021/2022

 W roku szkolnym 2021/ 2022 Szkoła Podstawowa im. Józefa Noji w Pęckowie przystąpiła do rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020– 2024 –„Aktywna tablica”.

            Naszymi nadrzędnymi celami było doposażenie nauczycieli w kompleksowe i nowoczesne środki nauczania technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz rozwijanie kompetencji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nauczycieli w zakresie wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych na zajęciach lekcyjnych i specjalistycznych (np. logopedii, rewalidacji, terapii pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych).

Realizacja projektu obejmowała wszystkie oddziały szkolne w klasach I – VIII.

W ramach udzielonego wsparcia finansowego w wysokości 35 000 zł zakupione zostały:

- laptopy Lenovo V15- ADA,

- tablety Lenovo TABM10,

- specjalistyczne programy interaktywne (wyroby medyczne) do diagnozy i terapii logopedycznej, dysleksji, terapii uczniów ze spektrum autyzmu: Logopedia Pro Pakiet Platinum, MatŚwiat PRO, Śmiało do Szkoły, Spektrum autyzmu PRO, Wspomaganie rozwoju PRO, Dysleksja PRO, Spektrum autyzmu PRO poziom 2.

Wyżej wymienione oprogramowania i urządzenia wzbogaciły warsztat pracy szkolnych specjalistów, zwłaszcza w zakresie:

- diagnozy i terapii logopedycznej,

- rozwijania kompetencji matematycznych oraz diagnozy i terapii dyskalkulii,

- wsparcia rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych i komunikacyjnych u dzieci ze spektrum autyzmu,

- wspomagania umiejętności czytania i pisania, doskonalenia funkcji percepcyjno-motorycznych, kształtowania świadomości ortograficznej,

- wspomagania stymulacji wielozmysłowej, wspierania wszechstronnego rozwoju ucznia,  rozpoznawania i zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci w zakresie ich emocji i funkcjonowania społecznego.

Wybrane w projekcie pomoce dydaktyczne, narzędzia do terapii, urządzenia elektroniczne zostały wykorzystane do diagnozy, terapii i kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wykorzystywane je również na: zajęciach rewalidacyjno-kompensacyjnych, zajęciach specjalistycznych oraz z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogiczne. Zakupione pomoce wspierały również szkołę w procesie kształcenia na odległość. Pomoce multimedialne były wykorzystywane w pracy stacjonarnej i zdalnej szkoły na zajęciach indywidualnych i grupowych.

            Po zainstalowaniu zakupionych pomocy w ramach Programu „Aktywna Tablica SPE” Szkoła Podstawowa im. Józefa Noji w Pęckowie przystąpiła do realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w programie.

Nauczyciele wzięli udział w technicznych szkoleniach z funkcji i obsługi zakupionych urządzeń i oprogramowania: wewnątrzszkolnych oraz on-line.

Czworo nauczycieli szkoły uczestniczyło w szkoleniach i konferencjach z zakresu stosowania TIK. W Szkole Podstawowej im Józefa Noji w Pęckowie zorganizowano szkolenia:

- 10. 03.2022 r.- „TIK w pracy nauczyciela- Microsoft Teams, Microsoft Forms, Padlet

- 29.03.2022 r.- „TIK w pracy nauczyciela- EduOne”. 

Utworzona została Międzyszkolna Sieć Współpracy Nauczycieli Stosujących TIK. Należeli do niech nauczyciele ze szkół, których organem prowadzącym jest Gmina Drawsko: Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kutrzeby w Drawsku, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piłce, Szkoła Podstawowa im. Urszuli Ledóchowskiej w Drawskim Młynie, Szkoła Podstawowa im. Józefa Chociszewskiego w Chełście. Podczas spotkań dyskutowano na temat organizacji pracy w ramach programu rządowego, wykorzystania narzędzi i programów – ich mocnych i słabych stron, rozwiązywano problemy, przedstawiano propozycje materiałów samokształceniowych, wymieniano się ciekawymi stronami internetowymi przydatnymi w codziennej pracy z uczniem, udzielano porad, wskazówek oraz wymieniano się scenariuszami zajęć otwartych. Dzielono się dobrymi praktykami, rozwiązaniami i doświadczeniem. W tym celu nauczyciele opracowali 10 scenariuszy lekcji z wykorzystaniem TIK, które udostępniono w ramach współpracy w Międzyszkolnej Sieci Współpracy Nauczycieli Stosujących TIK.

W Szkole Podstawowej im. Józefa Noji w Pęckowie przeprowadzone zostały 3 lekcje otwarte, na których wykorzystywano zakupione pomoce dydaktyczne w postaci programów oraz sprzętów technologii informacyjno-komunikacyjnej:

-  „TIK w pracy terapeuty”,

- „W jaki sposób pracować z TIK na zajęciach z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych?”,

- „TIK w pracy nauczyciela logopedy”.

Narzędzia TIK stosowano co najmniej 5 godzin w każdym tygodniu nauki na zajęciach logopedycznych, rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych, terapii pedagogicznej.

Wyznaczono koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK  w szkole.

Udział Szkoły Podstawowej im. Józefa Noji w Pęckowie w Programie „Aktywna Tablica SPE” w roku szkolnym 2021/2022 przyczynił się do:

- podniesienia kompetencji w zakresie posługiwania się oraz wykorzystywania TIK w procesie uczenia się i pracy zespołowej przez uczniów,

- wzrostu świadomości uczniów i nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz praw autorskich do treści edukacyjnych dostępnych w Internecie,

- zwiększenia skuteczności nauczania dzięki stosowaniu różnych metod aktywizujących i położeniu nacisku na indywidualizację nauczania,

- wzbogacenia wyposażenia szkoły,

- podniesienia kompetencji nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno komunikacyjnych i wykorzystywania TIK w procesie kształcenia.

Szkoła Podstawowa im. Józefa Noji w Pęckowie zrealizowała wszystkie zadania wynikające  z udziału w Programie „Aktywna tablica”, o których mowa w punktach 1-4 paragrafu 6 Rozporządzenia Rady Ministrów:

- wskazana grupa nauczycieli uczestniczyła w szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu,

- zorganizowano międzyszkolną sieć współpracy, w ramach jej: przeprowadzono spotkania, lekcje otwarte, dzielono się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami, scenariuszami i przykładami dobrych praktyk,

- wyznaczono e-koordynatora i powołano nauczycielski zespół samokształceniowy,

- wykorzystywano zakupiony sprzęt i programy na zajęciach terapeutycznych, zwłaszcza w pracy z dziećmi wykazującymi specjalne potrzeby edukacyjne.

Podsumowując, w wysokim stopniu ocenia się wpływ stosowania TIK na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania oraz uczniów w proces uczenia się. Nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne w znaczący sposób wzbogaciły warsztat pracy pedagogów, rozwijały kreatywność oraz kompetencje cyfrowe. Barierą w realizacji programu był zróżnicowany poziom umiejętności uczniów i nauczycieli w pracy z wykorzystaniem TIK.

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.